راهبرد میلیتاریستی رژیم صهیونیستی – قسمت 1 و 2
14 آذر, 1403علت و چرايي مرگ بر آمريكا
14 آذر, 1403💠 ویترین فریبنده کالاهای اعتقادی باطل
🔘 ویترین فروشگاهها را که نگاه میکنم، میبینم همیشه طراحی و چینش جذاب و چشمنوازی دارند تا مشتری را به سمت خود بکشند. شاید همه ما تجربه کردهایم که گاهی با این که قصد خرید نداریم، اما ویترین جذاب موجب میشود به سمت فروشگاه برویم و دست به جیب شویم؛
🏺به هرحال این هم یکی از شیوههای معرفی کالا به خریدار است، و به خودی خود مهارتی ارزشمند به شمار میآید. اما اینکه جنس کالای ویترین، مرغوب باشد یا بُنجل، به انصاف و وجدان فروشنده بستگی دارد؛ برخی فروشندههای از خدا بیخبر میدانند چگونه یک کالای بیکیفیت (مثلاً لباس) را با نورپردازی و چینش زیبا، جذاب و ارزشمند جلوه دهند که مشتری وسوسه شود و بدون فکر کردن به کیفیت و قیمت، آن را خریداری کند.
🎈 عجیبه!
📍وقتی به بازار اندیشهها و باورهای درست و غلط هم نگاه میکنم، مشابه این موضوع را میبینم. یعنی جذب مخاطب با ویترین پر زرق و برق!
➖به طوری که یک اندیشه یا باور باطل آنچنان زیبا و جذاب ارائه میشود و تبلیغات گستردهای صورت میگیرد که گاه مخاطب فراموش میکند پیش از انتخاب، باید محتوای آن را نیز ارزیابی کند.
▫️روح حقیقتجوی بشر هیچگاه باور باطل را قبول نمیکند. بلکه در برابر هجوم سخت و جبهه باطل با سلاح میجنگد و جان خود را در راه حق میدهد. اما چه بسا همین انسان حقطلب در برابر تهاجم نرم دشمن توان مقاومت نداشته باشد؛ چراکه بزککردن باطل با پوششی از حقایق زیبا و جذاب، ممکن است انسان را در ردّ کردن آن دچار تردید کند. از این رو مقام معظم رهبری(مدظله) میفرماید: «بعضیها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، [اما همین افراد] در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»
▪️دلیل این حقیقت تلخ این است که دشمنان دین، پیوسته اندیشهها و باورهای باطل را با شیوههای گوناگون آنقدر جذاب میکنند که انسان بدون فکر کردن و ارزیابی، آن را بپذیرد.
〰️ پس، لازم است هنگام خرید؛ حواسمان را جمع کنیم. دقت کنیم چه کالایی به ما عرضه میشود؛ در ارزیابی کالای اعتقادی فقط به ظاهر زیبای کالا بسنده نکنیم.
راهکار چیست؟
➖ برای انتخاب کالای خوب، شاخصهایی مانند برند کالا، نشانه استاندارد و سابقه کاری فروشگاه و فروشنده به ما کمک میکند جنس مرغوب را تشخیص بدهیم و از خرید کالای نامرغوب خودداری کنیم؛ بنابراین در برخورد با شبهات و اندیشههای به ظاهر جذاب و حقّنما نیز باید دقت کنیم چه شخص یا جریانی آن را طرح میکند. صاحب این سخن چقدر با معارف دینی آشناست؟ آیا خودش کارشناس دینی است یا رسانه دشمن است؟ یا سخنی را از منبعی نامعتبر شنیده و بدون تحقیق برای ما نقل میکند؟
🔸خداوند در قرآن کریم دوبار میفرماید: «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» (اگر نميدانيد، از آگاهان بپرسيد)(نحل: 43 و انبیاء: 7)؛
▫️امام عصر(عج) نیز میفرماید: «در حوادث روزگارتان به عالمان دین رجوع کنید»
🔹راهکار این است که در عرصهی اندیشه و باور به آگاهان مراجعه کنیم، در مواجهه با شبهه، به سراغ آگاهان برویم و درستی و نادرستی افکار را جویا شویم.