حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۱ 24 شوال 1443 Wednesday, 25 May , 2022 ساعت ×
با حضور پژوهشگران و اعضای هیئت‌علمی پژوهشکدۀ فرهنگی اجتماعی پژوهشگاه:

از مدرسه علی ابن ابیطالب علیه‌السلام (مدارس کوثر) بازدید شد

شناسه : 3069 ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ 60 بازدید ارسال توسط :

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه: در راستای پروژه‌های مؤسسۀ راهیان کوثر و باهدف آشنایی با وضعیت مدرسه، معلمان، مدیران، فضای آموزشی، محتوای درسی و سایر مسائل مدرسه جلسه‌ای با مدیران و معلمان مدرسۀ علی ابن ابیطالب علیه‌السلام قم ازجمله زیرمجموعه‌ها و شعبات مدارس کوثر برگزار شد. در این جلسه ابتدا دکتر مجید سلیمانی رئیس پژوهشکدۀ فرهنگی […]

از مدرسه علی ابن ابیطالب علیه‌السلام (مدارس کوثر) بازدید شد
پ
پ

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه: در راستای پروژه‌های مؤسسۀ راهیان کوثر و باهدف آشنایی با وضعیت مدرسه، معلمان، مدیران، فضای آموزشی، محتوای درسی و سایر مسائل مدرسه جلسه‌ای با مدیران و معلمان مدرسۀ علی ابن ابیطالب علیه‌السلام قم ازجمله زیرمجموعه‌ها و شعبات مدارس کوثر برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر مجید سلیمانی رئیس پژوهشکدۀ فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام، به معرفی پژوهشگاه و پژوهشکدۀ فرهنگی اجتماعی و کلیت پروژه‌ها پرداخت. سپس آقای محبی دولت‌آبادی، مدیر مدرسۀ علی ابن ابیطالب علیه‌السلام نیز اجمالی از فعالیت‌ها و سایر عناصر آموزشی مدرسه را بیان نمود.

در ادامه: سایر مدیران مدرسه و معلمان نیز به مسائل و مشکلات موجود پرداختند؛ و همچنین، پژوهشگران و اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده فرهنگی اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌های علمی و محتوایی خود پرداختند. درمجموع عناوین و مسائل زیر شناسایی و مقرر گردید جلسات فی‌مابین مجدداً به‌تناسب پروژه‌های تحقیقاتی برگزار شود و ارتباط تنگاتنگی بین دو مجموعه برقرار و حفظ و ارتقاء یابد.

اهم نیازهای مدرسه علی ابن ابیطالب علیه‌السلام به شرح ذیل است:

متون مناسب برای تربیت معلم و مربی، استخراج نظام مسائل، میزان پایبندی دانش‌آموزان به معنویت و مسائل دینی و راهکارهای ارتقای آن، وضعیت مدیریتی مدارس، مدل خانواده موفق، ویژگی‌ها و الگوی معلم اثرگذار، بررسی توقعات و انتظارات اولیاء از مدرسه و معلمان و مدیران، الگوی ارتباطی مطلوب، استخراج مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، معلم مطلوب، معرفی الگوهای مرجع و تمام‌عیار و موفق از معلمین، وضعیت شناسی ارتباطات دوستانه دانش‌آموزان در بیرون از مدرسه و ارائه الگوی مطلوب و راهکارهای کاهش اثرات فضای مجازی بر دانش‌آموزان و همچنین، توجه به تفاوت فضای مدارس کوثر و مدارس دولتی، توجه به اولویت‌ها، توجه به میدان، توجه به اسناد بالادستی چون سند چشم‌انداز یا سند تحول آموزش‌وپرورش و ارتباط با سایر مدارس کوثر و نمونه‌های موفق در خراسان رضوی، آذربایجان، کرمان و …و استفاده از تجارب آن‌ها.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.