عدم حضور در سازمان
سوال: شخصی در یک سازمان مشغول بکار است مدیر دستگاه بدون عذر قانونی کاری به این شخص ارجاع نمی دهد و این فرد روزها بدون انجام وظیفه در محل کار حاضر و به منزل مراجعت میکند. این شخص پس از مدتی با خود فکر میکند چون دستگاه هیچ کاری به او احاله نمیکند لذا با حضور در اداره صرفا بر هزینه های سازمان از بابت مصرف چای، اب، برق، گاز و …. اضافه میکند در حالیکه در برابر این هزینه خدمتی ارایه نمی کند لذا تصمیم میگیرد هفته ای 3 روز در محل کار حاضر شود و از این عدم حضور کامل وی نیز مسئولین سازمان مطلع هستند لطفا راهنمایی بفرمائید حکم این عدم حضور شخص با ادله صرفه جویی در هزینه های سازمان چیست؟ ضمن اینکه این شخص در انجام وظایف اداری در محل کار یا منزل و رفع حوایج دیگران مضایقه ای ندارد.
جواب: طبق ضوابط هرفرد حقوق بگیر موظف است در ساعات اداری یعنی روزی 8 ساعت در محل کار حاضر و در مقابل حقوق دریافتی خدمات ارائه نماید ودر فرض سوال این فرد متخلف است و ضامن حقوق دریافتی وبازگرداندن مبالغ اضافه به بیت المال می باشد