مرکز

آموزش و تحصیلات تکمیلی

نظام جامع آموزش

 

منابع انسانی به عنوان سرمایه محوری هر سازمان محسوب می­شوند و سرمایه گذاری در زمینه توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی باعث موفقیت و کارایی و پویایی سازمان خواهد شد. یکی از ابزارهای اصلی و مهم مؤسسات علمی در بحث رشد منابع انسانی، توجه ویژه به آموزش های اثربخش، مستمر و مرتبط با فعالیت های شغلی و تخصصی آن ها می­باشد.

موفقیت و اثربخشی حوزه آموزش در گرو وجود نگاهی برنامه محور، جامع و فرآیندگرا و متعامل با سایر حوزه ها می­باشد. در این راستا مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه به منظور ارتقاء و افزایش توانمندی های منابع انسانی مجموعه درصدد طراحی و تدوین نظام جامع آموزش برآمده است.

نظام جامع آموزش پژوهشگاه شامل چهار بخش است. بخش اول کلیات شامل اهداف، اصول و راهبردهای آموزش، بخش دوم ساختار و وظایف مرکز آموزش، بخش سوم فرایند آموزش شامل طراحی، نظارت و اثربخشی و بازخوردگیری دوره های آموزشی، و بخش چهارم شامل دسته بندی دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان پژوهشگاه است.

تمامی بخش های پژوهشگاه مکلف­اند از سیاست گذاری و مدیریت کلان آموزش که بر اساس نظام جامع آموزش و توانمندسازی منابع انسانی مصوب و ابلاغ می­گردد، پیروی نمایند.