logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
  • دستیار هوش مصنوعی
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • فقه واحکام فقه و سازمان فقه کاربردی در سازمان
  • حقوق بازنشستگی

حقوق بازنشستگی

دسته بندی ها
  • فقه کاربردی در سازمان
برچسب ها

س. آيا حقوق بازنشستگى كه كارمند در طول مدّت زمانى كه مشغول كار است و مقدارى از حقوق ماهيانه ‏اش را براى پيرى در صندوق بازنشستگى مى‏ گذارد و بعد از بازنشستگى همان را به اضافه مبلغى كه از طرف دولت به آن افزوده مى ‏شود دريافت مى‏ كند، اشكال دارد يا خير؟

ج.گرفتن حقوق بازنشستگى اشكال ندارد و مبلغى كه دولت علاوه بر مقدار كسر شده از حقوق ماهيانه فرد بازنشسته به او مى‏ پردازد، سود حقوق‏هاى او نيست و ربا محسوب نمى ‏شود.[1]

[1]. أجوبة الاستفتائات، ص 360، س 1629.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

خودرو

خودرو

13 بهمن, 1403

احکام ضمان شماره 17 وسائل نقلیه سازمانی


مطالعه کامل
22 شهریور, 1401

گرفتن قيمت نو از اقلام مستعمل


مطالعه کامل
22 شهریور, 1401

استفاده کارکنان از امکانات شخصی در امور سازمان


مطالعه کامل
22 شهریور, 1401

به کارگیری سربازان در امر باغبانی


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)