امام خمینی«ره» زنده است تا امید زنده است و تا حرکت و نشاط هست و تا جهاد و مبارزه هست.
امام خمینی «ره»شبنم پاکی بود که پاکی‌اش همیشه به یاد گلبرگ‌ها خواهد ماند. سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) تسلیت و تعزیت باد.
logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • فقه واحکام فقه و فرهنگ
  • روضه های معتبر

روضه های معتبر

دسته بندی ها
  • فقه و فرهنگ
برچسب ها

سؤال: در بعضي هيئت‌هاي مذهبي مصيبت‌هايي خوانده مي‌شود كه به مقتل معتبري مستند نيست و از هيچ عالم يا مرجعي نيز شنيده نشده است و هنگامي كه از خوانندۀ مصيبت، منبع آن را جويا مي‌شوند، پاسخ مي‌دهد كه اهل‌بيت‰ اين‌گونه به ما فهمانده‌اند و ما را راهنمايي كرده‌اند و واقعة كربلا فقط در مقاتل نيست و منبع آن نيز تنها گفته‌هاي علما نمي‌باشد، بلكه گاهي بعضي از امور براي مداح يا خطيب حسيني از راه الهام و مكاشفه مكشوف مي‌شود، سؤال من اين است كه آيا نقل وقايع بدين روش صحيح است؟ درصورتي كه صحيح نباشد، تكليف شنوندگان چيست؟

جواب: نقل مطالب به‌صورت مزبور و بدون اينكه مستند به روايتي باشد يا در تاريخ ثابت شده باشد، وجه شرعي ندارد، مگر آنكه نقل آن بيان حال به حسب برداشت متكلم بوده و علم به خلاف بودن آن نداشته باشد و تكليف شنوندگان نهي‌ازمنكر است؛ به شرطي كه موضوع و شرايط آن نزد آنان ثابت شده باشد. (اجوبهْْ، س 1445)

تعداد بازدید: 89
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

14 مهر, 1400

تعبیر کلب الحسین در مورد خود


مطالعه کامل
14 مهر, 1400

نذر اربعین


مطالعه کامل
14 مهر, 1400

تقلید از مدل های غربی


مطالعه کامل
14 مهر, 1400

سوراخ کردن بدن برای عزاداری


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)