logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
  • دستیار هوش مصنوعی
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • فقه اهل سنت مذهب شافعی
  • خودارضایی

خودارضایی

دسته بندی ها
  • مذهب شافعی
برچسب ها

 

سؤال: خودارضایی حق النفس یا حق الناس یا حق الله است؟ برای توبه از آن باید چه کار کرد؟ منظورم این است که با استناد به نص الأعمال بالنیات به نظرم آن وقت فاجعه می‌شود نزدیک‌ترین راه برای مبرا جستن از آثار روحی و معنوی آن چیست؟ 

جواب: حق الله است، باید کسی که مرتکب آن کار شد، خالصانه توبه کند و از آن کار دست بکشد و دل بکند، و تصمیم بگیرد که دوباره آن کار زشت را تکرار نکند و به عبادت و راز و نیاز با خداوند بپردازد و امید به آمرزش خداوند داشته باشد، انشاءالله آثار بد روحی وی از بین می‌رود

منبع : به نقل از سایت شفقنا برگرفته از پاسخ های فقهی سایت جماعت دعوت واصلاح

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

6 خرداد, 1400

باطل شدن وضو


مطالعه کامل
6 خرداد, 1400

آرزوی مرگ کردن


مطالعه کامل
6 خرداد, 1400

مالکیت و حق چاپ


مطالعه کامل
6 خرداد, 1400

شفاعت در قیامت


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)