logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
  • دستیار هوش مصنوعی
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • قرآن و عترت
  • دعای دوری از یاس

دعای دوری از یاس

دسته بندی ها
  • قرآن و عترت
برچسب ها

ذکر يا دعايى براى نشاط روحى و دورى از يأس و افسردگى معرفى بفرماييد.
دعایی زيبا برای نشاط زندگي که حضرت علی (ع) بسيار مي‏خواند وبدیگران سفارش میکرد.
بخشی ازخطبه (206)
و من دعاء كان يدعو به عليه السلام كثيرا

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يُصْبِحْ بِي مَيِّتاً وَ لَا سَقِيماً وَ لَا مَضْرُوباً عَلَى عُرُوقِي بِسُوءٍ وَ لَا مَأْخُوذاً بِأَسْوَإِ عَمَلِي وَ لَا مَقْطُوعاً دَابِرِي وَ لَا مُرْتَدّاً عَنْ دِينِي وَ لَا مُنْكِراً لِرَبِّي وَ لَا مُسْتَوْحِشاً مِنْ إِيمَانِي وَ لَا مُلْتَبِساً عَقْلِي وَ لَا مُعَذَّباً بِعَذَابِ الْأُمَمِ مِنْ قَبْلِي أَصْبَحْتُ عَبْداً مَمْلُوكاً ظَالِماً لِنَفْسِي لَكَ الْحُجَّةُ عَلَيَّ وَ لَا حُجَّةَ لِي وَ لَا أَسْتَطِيعُ أَنْ آخُذَ إِلَّا مَا أَعْطَيْتَنِي وَ لَا أَتَّقِيَ إِلَّا مَا وَقَيْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَفْتَقِرَ فِي غِنَاكَ أَوْ أَضِلَّ فِي هُدَاكَ أَوْ أُضَامَ فِي سُلْطَانِكَ أَوْ أُضْطَهَدَ وَ الْأَمْرُ لَكَ اللَّهُمَّ اجْعَلْ نَفْسِي أَوَّلَ كَرِيمَةٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ كَرَائِمِي وَ أَوَّلَ وَدِيعَةٍ تَرْتَجِعُهَا مِنْ وَدَائِعِ نِعَمِكَ عِنْدِي اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ أَنْ نَذْهَبَ عَنْ قَوْلِكَ أَوْ نُفْتَتَنَ عَنْ دِينِكَ أَوْ تَتَايَعَ بِنَا أَهْوَاؤُنَا دُونَ الْهُدَى الَّذِي جَاءَ مِنْ عِنْدِكَ
ترجمه :
خداي را سپاس كه امروز هم زنده و سالمم و رگ و پي‏ ام گرفتار درد و رنج نيست و مورد بازخواست و تنبيه كردار زشتم نباشم. نه بي‏ فرزند و اجاق كورم، و نه از دين خارجم، و نه منكر پروردگارم، و نه از ايمانم وحشت‏زده‏ ام، و نه عقلم در پرده‏ هاي شبهه است و نه گرفتار عذاب پيشينيانم. در حالي روز را آغاز کردم كه بنده‏اي هستم بي‏ اختيار و بر خود ستمكار. تو را حجّت است بر من نه مراست حجّت بر تو. هرچه باشم در آستان بلند توام زبانم بسته و از منطق سر افكنده، و اين تويي كه خداوندي و صاحب برهاني كوبنده. و من هرگز توان آن را ندارم كه از خود چيزي داشته باشم مگر آنچه تو ببخشي، و از هيچ چيز نتوانم خود را نگه دارم مگر دست عنايت تو حفاظتم كند.
پروردگارا، به تو پناه برم از آنكه در كرانه درياي بي‏ نيازي تو نيازمند شوم، يا در زير نور باران هدايتت گمگشته باشم، يا در دولت و حكومتت مورد ستم قرار گيرم، يا در هنگامه حاكميّت تو بي‏ارج و بي‏احترام گردم. پروردگارا، اوّل عضو شريفي كه از من مي‏ستاني و نخست امانتي از نعمت‏هايت كه از من مي‏ستاني جانم باشد. خداوندا، به تو پناه بريم كه از فرمانت سرپيچي كنيم، يا از دينت به فتنه در آييم، يا به عوض هدايتهاي ارزاني شده از سويت مورد تهاجم هوسهامان قرار گيريم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

ذکر خدا

ذکر خدا

3 دی, 1404

ذکر خدا یعنی چه؟


مطالعه کامل
چرا بعضی از دعاها مستجاب نمی شوند

دعا كردن شرايطى دارد كه وجود آنها موجب قبولى دعا مى ‏شود

9 آذر, 1404

چرا بعضی دعاهایمان مستجاب نمی‌شود؟


مطالعه کامل
دعا

آیا دعا گفت‌وگو با خداست یا وسیله‌ای برای حل مشکلات روزمره؟

4 آذر, 1404

چرا باید دعا کنیم؟


مطالعه کامل
آداب دعا کردن

آداب دعا کردن

2 آذر, 1404

چرا برای دعا کردن باید مقدمات آن را انجام دهیم؟


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)