لزوم رعایت قوانین و مقررات سازمانی در ادارات
سوال :
اگر در ساعات اداري به مرخصي رفتيم و يا احياناً استراحت کرديم و در مجموع اين مدت را در مرخصي ساعتي محاسبه کرديم و با توجه به اينکه طبق مقررات کارگزيني اگر نيرو بيش از هشت ساعت از مرخصي ساعتي استفاده کرد و مدت مربوطه را هم در برگه آخر ماه قيد کرد لکن احياناً کارگزيني اين مدت مازاد را در مرخصي استحقاقي محاسبه نکرد و از کل مرخصي سال کم نکرد در اينجا تکليف نيرويي که از موضوع اطلاع ندارد و موضوع را به کارگزيني رسانده چيست؟
جواب:
در فرض سؤال اگر نيرو از عدم محاسبه کارگزيني اطلاع پيدا نکند تکليفي ندارد، ولي اگر اطلاع پيدا کند موظف است به کارگزيني مراجعه و موضوع را گزارش نمايد.
منبع : جزوه احکـام اداريـ نظامي: بر اساس فتاوای امام خامنهای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام