logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
  • دستیار هوش مصنوعی
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • فقه واحکام فقه و سلامت
  • گرفتن نایب بهتر است؟

گرفتن نایب بهتر است؟

دسته بندی ها
  • فقه و سلامت
برچسب ها

 

سوال: فردی هستم قطع نخاع که اگر برای وضو نایب بگیرم. وضو به شکل صحیح انجام می‌شود؛ اما اگر خودم وضو بگیرم، در بعضی از اعضا به جای آن که آب از بالا به پایین ریخته شود، عضو از پایین به بالا شسته می‌شود. نایب بگیرم بهتر است، یا خودم انجام دهم؟
جواب: در صورتی که گرفتن نایب بدون مشقت ممکن باشد مقدم است، والا خودتان وضو بگیرید.
(استفتائات جدید، آیة ا… مکارم شیرازی، گردآوری ابوالقاسم علیان‌نژادی، ج۳، چاپ چهارم، ۱۳۸۷، انتشارات امام ‌علی(ع)، ص ۴۱)

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

خودکشی

خودکشی

12 آبان, 1403

چرا خودکشی حرام است؟


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

دخالت مرد در وضع حمل زائو در صورت عدم وجود زنى


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

دیه ی سقط جنین


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

گرفتن نایب غیر بالغ


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)