logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
  • دستیار هوش مصنوعی
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • فقه واحکام فقه و سلامت
  • اجازه گرفتن دندانپزشک از بیمار

اجازه گرفتن دندانپزشک از بیمار

دسته بندی ها
  • فقه و سلامت
برچسب ها

س. آیا لازم است دندانپزشک برای همه کارهای دندانپزشکی از بیمار اجازه بگیرد؟

ج. دندانپزشك براى كشيدن دندان، اگر چه لق باشد، بايد از بيمار اجازه بگيرد و اگر بدون اجازه او دندانش را بكشد و بيمار راضى نباشد ضامن خواهد بود و بايد ديه بپردازد. همچنين هرگونه درمان از قبيل پركردن، جرم‏گيرى و… بر روی دندان بيمار بايد با اجازه او باشد.[1]

[1]. احکام پزشکان و بيماران، مسأله 145-146، ص 65؛ استفتاي نگارنده از پايگاه به شماره 122857.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

خودکشی

خودکشی

12 آبان, 1403

چرا خودکشی حرام است؟


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

تغيير جنسيت توسط پزشك


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

ضرورت آموزش برای پیشگیری


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

اهدای قلب انسان زنده


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)