logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4logo-new-javabgoo4
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • اخلاق
    • اعتقادات و کلام
    • تاریخ
    • دفاعی
    • سبک زندگی
    • سیاسی
    • عرفان و تصوف
    • فقه اهل سنت
    • فقه واحکام
    • قرآن و عترت
    • مراجع عظام
    • مشاوره‌
  • درباره
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • ورود
  • دستیار هوش مصنوعی
پژوهشگاه امام صادق (ع)
✕
  • شما اینجا هستید
  • مطالب
  • فقه واحکام فقه و سلامت
  • افزایش مبلغ فرانشیز بیماران

افزایش مبلغ فرانشیز بیماران

دسته بندی ها
  • فقه و سلامت
برچسب ها

س. بنده در يكي از مراكز درماني جراحي قلب استان‎ها، مشغول فعاليت مي‌باشم، از ابتداي سال جاري مسئول اين مركز با هماهنگي مسئولان بالاتر، از جمله مسئول هيئت امناء ارزي پزشكي ايران، فرانشيز بيماران جراحي قلب را افزايش داده است و آن مبلغ بين تمامي پزشكان و كاركنان مربوطه به نسبت تقسيم مي‌شود، با توجه به اينكه مبلغ مذكور، از فرانشيز مقرر توسط بيمه‌هاي خدمات درماني بيشتر است، لطفاً به سؤالات زير پاسخ فرمایيد:

ـ آيا اخذ مبلغ فوق از نظر شرعي اشكال دارد؟

ـ در صورت داشتن اشكال شرعي، با توجه به اينكه از مبلغ فوق، مبلغي به صورت ماهانه به حساب همه كاركنان، از جمله بنده واريز مي‌شود، تكليف بنده با مبلغ اضافه چيست؟

ج. اگر طبق قانون و مقرّرات پرداخت مي‌شود، اشكال ندارد و چنانچه خلاف مقررات باشد باید برگردانده شود.[1]

[1]. استفتاء.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

خودکشی

خودکشی

12 آبان, 1403

چرا خودکشی حرام است؟


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

قرار دادن تخمک لقاح یافته با نطفه شوهر در رحم زن دیگر


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

دیه جنین نامشروع


مطالعه کامل
25 شهریور, 1401

سقط جنین به خاطر مشکلات اقتصادی


مطالعه کامل
مرکز جوابگو

مرکز جوابگو ، با هدف جوابگویی دینی و تخصصی راه اندازی گردیده است و با بهره گیری از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در ده گروه تخصصی پرسش‌های مخاطبان جواب می دهد ..


بیشتر بخوانید
تمام حقوق مربوط به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام می باشد
    پژوهشگاه امام صادق (ع)